7 minuten circuit| bewegen

Veerkracht is een belangrijke beinvloeder van werkgeluk.

Beweging, rust en de juiste voeding zijn van grote invloed op je algehele veerkrachtigheid. Het is mijn ervaring dat wij kenniswerkers de zorg voor ons lijf vaak opofferen voor nog een extra portie hoofdwerk. En  bewegen is echt heel belangrijk…ook om beter te kunnen presteren! Daarom deel ik hier de 7 minuten circuit.

Zeven minuten heb je maar nodig om deze  high intensity circuit training te doorlopen! Je zweet. Na de eerste keer heb je misschien spierpijn. En het enige wat je nodig hebt is een paar vierkante meter, een stoel en je eigen lichaamsgewicht.  De combinatie van aerobic met weerstand in hoge intensiteit en beperkte rust blijkt zeer effectief. En het is een uitkomst tijdens drukke dagen zoals we die allemaal kennen.

7 minuten-circuit

De 7 minuten circuit bestaat uit 12 oefeningen van ieder 30 seconden, met maximaal 10 seconden rust tussen iedere oefening. Het is niet geschikt voor beginners. Die 30 seconden moet op 85% tot 90% van je hartcapaciteit trainen. Met iedere oefening train je een deel van je lichaam, zodat de andere gebieden kunnen herstellen zonder dat je hartslag omlaag gaat.

Tijdens deze work-out scheidt je lichaam hormonen af, waarmee de verbranding van vet wordt gestimuleerd.  Afhankelijk van de intensiteit kan de training tot 72 uur na afronding doorwerken!

Kortom: een uitkomst voor een drukke dag. Of als je gewoon niet zo’n zin hebt….

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *